onsdag 15 augusti 2012


Efter agilityträningen i Bäsna förra veckan kändes det tungt att tänka sig åka på tävling till helgen, men jag bestämde mig för att ändå åka, och åka för att ha kul!
Ia och Pi kom och hämtade oss strax efter 7 på söndagmorgon och vi for iväg till Mora.
Första loppet kändes ok i börja, men så kom balansen och Budda ville inte... tog ner honom och körde några andra hinder. Nästa lopp, som också var agilityklass, valde jag att sätta honom i starten, gå fram och sedan gå tillbaka och belöna och gå av banan. Ni skulle ha sett Buddas min när han inte fick köra.... Jag ville inte än en gång belöna hans tvekan utan istället bara belöna något bra och sedan bryta. Lopp nummer 3 var hoppklass. Då var han lite mer taggad och vi nollade, men fick tidsfel och kom på 6:e plats. Ia o Pi, large, och Sofia o Bosse, medium, vann båda hoppklass A och fick var sin pinne!!!
Lopp 4, hoppklass B, då var Budda som mest taggad på leksak och med, men efter några hinder kom han på att hans leksak var kvar utanför plan, han stannade och tittade, men kom igång igen.... 10 hinderfel och massa tidsfel.Vilken hund jag har..... Ia o Pi tog då sin fjärde hoppklasspinne! Nu saknar de bara en agilityklasspinne så är de i 2:an i båda!
Men jag var ändå nöjd med dagen och ser nu faktiskt fram emot att åka med Ia till Sandviken på söndag!
Träningen i Bäsna i måndags kändes ok, även om jag inte gjorde alla krångliga slalomingångar som de andra tränade, men han var med och vi fick nästan inga stopp. A-hindret tog han kanonbra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar