söndag 15 april 2012

Igår lördag hade jag en heldag med hundar. Först var vi, Budda och jag till Avesta på Påskvalpen och träffade Troja, Zorro och Torsten. Cocos, 4,5 månader gamla valpar, Buddas halvsyskon. Detta vara deras första utställning både för valparna och ägarna. Det slutade med att Torsten blev BIM, Zorro 2:a  och Troja 3:e i valpklass 1. När vi var klara gick vi ut så att hundarna fick leka med varandra och med Budda. Tack Johanna för sällskap, godis till både mig och Budda och för mackan!

Syskonen bus!!
Efter Avesta åkte Budda och jag vidare till Bäsna. Lite oroligt kändes det över att inte veta hur Budda skulle reagera idag. Det har ju inte gått så bra i ridhuset i vinter, men i torsdags på klubben gick det bra igen. Vi, Ninnie, Ia, Lotta o jag, byggde upp en bana.
Första vändan var Budda lite avvaktande, men ju fler lopp vi körde destå mer var han med och ju mer intresserad var han av att kampa med sina leksaker. Köttbulle belöningen var nog inte helt fel den heller. Filmen ovan var det sista loppet innan vi gav upp efter 2 timmars träning. Ser verkligen fram emot en ny utomhus säsong.

Det har hänt en del sedan jag bloggade sist. Sarah och jag var till Högbo med Budda på utställning den 25 mars. Det var SSRK som ordnade den och i år hade vi tur med att det var torrt och fin utom- 

hus så att vi slapp att bära in hundarna. Budda fick följande kritik av domaren Ola Eriksson: Bra storlek, bra proportioner, tilltanande huvud och uttryck, bra hals och överlinje, framskjuten skuldra med alltför öppen vinkel, goda vinklar bak, bra kropp, ben och tossar, utmärkt päls. Rör sig med mycket god steglängd från sidan, trång bak. Very good. Tråkigt att det "bara" blev very good, men så kan det gå.... Vi hade en trevlig stund tillsammans med Johanna, Trojas matte, som var med för att se hur det går till på utställning och med Cecilia och hennes sambo, Sigges matte. Sigge fick också Very good, men det berodde på att Sigges svans inte var som den skulle. Troligtvis hade han fått vattensvans, stackars Sigge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar